Gyógyszertári marketing II

Megjelent a Magyar Gyógyszerészkamara egységes szerkezetbe foglalt ajánlása a gyógyszertárak marketing tevékenységére vonatkozóan. Már jeleztük a NAPRAKÉSZ GYÓGYSZERÉSZ 2013. júliusi számában, hogy a Kamara egységes szabályozásra törekszik ezen a területen. Ezért a Magyar Gyógyszerész Kamara már ez év elején létrehozott egy ad hoc bizottságot, melynek feladata többek között az átfogó marketing szabályozás kialakítása
 
A téma hatalmas terjedelme miatt jelenleg a jogszabályok által szabályozott főbb területek, Etikai kódex által szabályozott főbb területek, kamarai ajánlások összefoglalása, illetve az egységes szabályozás fő céljainak ismertetése a célunk.
 
Főbb célok: a jogi és az etikai szabályozás jelentősebb változásainak ismertetése, a szabályozás egységesítése, olyan javaslatok megfogalmazása, mely a betegek érdekeit, illetve a gyógyszertárak „marketingérdekeit” egyaránt szem előtt tartja. Továbbá a gyógyszerészek marketinggel kapcsolatos tudatosságának erősítése.
 
A jogszabályok által szabályozott főbb területek:
1. Felelősség a gyógyszertári marketing tevékenységért
2. A gyógyszertárakban forgalmazható termékekre vonatkozó fontosabb rendelkezések
3. A gyógyszertárakban forgalmazható termékek árképzése, kedvezmények, adományok nyújtása, ajándékozás tilalma
4. A gyógyszertárakban forgalmazható termékek beszerzésével és értékesítésével kapcsolatos legfontosabb marketing szempontú rendelkezések
5. A gyógyszerek, gyógyszertárakban forgalmazható egyéb termékek, és a gyógyszertári szolgáltatások hirdetésével és reklámozásával kapcsolatos szabályok
6. A marketing  gyakorlat ellenőrzése,  a jogszabálysértő gyakorlat szankcionálása
 
Etikai kódex által szabályozott főbb területek: többnyire a hirdetésekkel, reklámokkal foglalkozik. További témakörök: ajándék-, kedvezményadás, árképzés, betegtájékoztatás, tiltott magatartásformák, szabad gyógyszer-, és gyógyszertár választási jog, szakmai szabályok betartása. 
A Kamara összesen 7 ajánlást fogalmazott meg: 
1. A jogszabályi és etikai előírások betartása
2. Felelősség a gyógyszertári marketingért
3. A gyógyszertári marketing tervezése, szakszerűsége, minősége
4. A gyógyszertárak által forgalmazható termékek köre, beszerzése
5. Árképzés
6. Értékesítés, termékajánlás
7. Kommunikáció, tanácsadás, tájékoztatás
 
 
Google+

Szakmai oldalak

hasznos linkek

tovább

Kapcsolat

üzenetküldés
 

tovább

patika-lap.hu

Gyógyszerinformációs és kereskedelmi portál

tovább