A hatékony online marketing eszközökkel sorozatban számos cikkünkben foglalkoztunk, jelenleg egy 2014. október 2-án megrendezendő E-mail marketing konferencia került „reflektorfénybe” amelynek fő témája a hatékonyabb értékesítés, illetve ügyfélszerzés ún. marketing-automatizálással és inbound marketinggel. Damjanovich Nebojsa, az Inbound Marketing Akadémia alapítója, a Fortune 500 cégek tanácsadója szerint ez utóbbi módszer drámaian növeli a marketingkommunikáció hatékonyságát, talán a gyógyszertárak is profitálhatnak belőle:
„Az inbound marketing olyan online marketingtevékenységet takar, amit egy szervezet önerőből képes megoldani, fizetett reklám nélkül. Ez leginkább a tartalomgyártással és annak megtalálhatóságával kapcsolatos, ahol a megtalálhatóság nem csak a keresőkre, hanem más portálokra és közösségi médiára is vonatkozik. Ebben az esetben célzottan el tudjuk érni a célcsoportjainkat a számukra megfelelő tartalommal és a website-unkra hozni (leadgenerálás), hogy ott tovább „gondozhassunk” őket (lead nurturing), amíg nem lesznek az ügyfeleink.
A tanácsadó szerint a hagyományos reklámmegoldások egyre inkább hatástalanok a leadgenerálásban, ezért van szükség az új típusú marketing eszközökre: az inbound marketing a minőségi és edukatív tartalmak publikálására fókuszál, melyet az emberek egyébként is keresnek az interneten. Ilyen tartalmakkal szerezhetjük meg és tarthatjuk fent az emberek figyelmét és érdeklődését, egyben a bizalmat is építve, aminek eredményképpen tőlünk fognak vásárolni.”
A gyógyszertárak sikerességében szintén nagy szerepe van a betegek bizalma megnyerésének, ezért folyamatosan növekszik a patikák által publikált tájékoztató, felvilágosító, „okosító”, minőségi tartalmak száma, amelyre valljuk be nagy szükség van az interneten egészségügyi témában terjedő téveszmék és tudatlanságok eloszlatása érdekében.
Damjanovich Nebojsa hangsúlyozza, hogy „az e-mail marketing az alapja az inbound marketingnek, … hisz csak így lehet olcsón kapcsolatot tartani a potenciális és meglévő ügyfeleinkkel. Sajnos a sima levelezőnk nem elegendő erre a feladatra, de a megszokott hírlevél-szoftverek sem. Marketingautomatizálási szoftverekre van szükség, melyek speciális üzemeltetési tudást igényelnek. Ezeken belül aztán megtaláljuk az e-mail marketing funkciókat (is).”
Hogyan lehet elérni, hogy az érdeklődőből vásárló legyen? „Az, hogy valaki e-mail címet adott meg az égvilágon semmit nem jelent. Szükség van további interakciókra az érdeklődővel, hogy kiderüljön egyáltalán potenciális ügyfél-e vagy sem. Ha ez kiderült, akkor az MA szoftverek segítségével a leadet módszeresen vezetni kell az egyik vásárlási ciklusból a másikba, amíg a végén nem lesz vásárló/ügyfél belőle. Ennek a soklépcsős folyamatnak az e-mail az alapja, de a sikeresség és a vásárlási ciklus hossza erősen függ a tartalomtól is.”