Egy telephely az általa ellátott funkció függvényében lehet:
- Központi raktár,
- Nagykereskedelmi raktár,
- Kiskereskedelmi üzlet,
- Hibrid (nagy- és kiskereskedelmi tevékenységet is folytató) telephely.
Egy adott telephely tevékenységét támogató szoftver önmagában (csaknem) azonos funkcionalitással rendelkezik, mint ahogyan azt az „Önálló üzlet” menüpontban bemutatjuk.
Bolthálózat esetében azonban az egyes telephelyeken többnyire nem engedélyezett a törzsadatok karbantartása, árak képzése, akciók definiálása. Ellenkező esetben a cégközponti szoftverben használt vezérlési funkciók eredménye nem érvényesülhetne teljes mértékben.
Az eProffIT szoftver egyik erőssége: támogatja a központi akarat, a vezetői elképzelések érvényesülését még a kivételek kezelésében is. Teszi ezt oly módon, hogy a központilag meghatározott kivételes esetekben – központilag meghatározható telephelyeken, és megfelelő jogosultsághoz kapcsolt módon – lehetővé teszi az érintett telephelyeken a hálózati általánostól eltérő helyi vezérlés alkalmazását. Így pl. a termékek túlnyomó többségének az ára minden telephelyen azonos, de bizonyos tulajdonsággal (pl.: telephelyi elfekvő készlet) felruházott termékek esetében az adott telephelyeken X% árengedményt alkalmaznak.
Fontos kérdés a telephelyi adatok fizikai elhelyezése, illetve az adatkapcsolat a cégközponti adatbázissal.
Részben az eProffIT szoftver technológiájából, részben a használt adatbázis-kezelők funkcionalitásából adódóan a következő megoldási lehetőségek állnak rendelkezésre:
1. A telephelyen kizárólag kliens számítógépeket üzemeltetnek.
A kliens gépek teljesítménye visszafogott lehet, amennyiben csak az eProffIT szoftvert működtetik rajtuk. Elegendő, ha maga a Windows, és a böngésző képes működni ezeken a gépeken. Az adatok feldolgozása ugyanis – ez esetben a cégközponti – szerveren történik.
A kliens gépek Internet kapcsolat keretében érik el a cégközponti szervert, és közvetlenül az azon működő adatbázisba dolgoznak bele. A telephelyi adatok értelemszerűen azok keletkezésének pillanatában rendelkezésre állnak a cégközpontban. A telephelyi felhasználók csak a jogosultságuknak megfelelő adatokhoz férhetnek hozzá. Alapértelmezésként más telephelyek adatait nem láthatják.
Ilyen típusú működésre kizárólag azokon a telephelyeken van lehetőség, amelyeken nem használnak intelligens (számítógép alapú) pénztárgéprendszert. Tudatában kell lenni annak is, hogy az Internet kapcsolat bármely okból történő megszakadása esetén az adott telephely informatikai támogatottsága azonnal megszűnik. Előnyt jelent azonban, hogy megtakarítható a telephelyi szerver beruházási és üzemeltetési költsége. A helyi adottságok, és üzleti folyamatok ismeretében kell meghozni a döntést ennek az üzemeltetési módnak a vállalhatóságáról.
2. A telephelyen kiszolgáló gépet (szervert) is üzemeltetnek.
Azokon a telephelyeken, amelyeken intelligens (számítógép alapú) pénztárgéprendszert is használnak, kizárólag ez az üzemeltetési mód alkalmazható. A nem pénztárgép funkciót ellátó kliens gépek műszaki tartalmával szemben ez esetben is minimális az elvárás (lsd. előző pont).
A pénztárgépek műszaki alapját alkotó számítógépekkel szemben magasabbak a követelmények. Ezeken a gépeken egy nagyon összetett funkcionalitású célszoftver működik, adott esetben nagyon nagy mennyiségű adatot kezelve (akár milliós nagyságrendű törzsvásárlói adatbázis, stb.). Ráadásul ezeknek a gépeknek a típusa is kötött: kizárólag a NAV engedélyeztetési dokumentációban meghatározott gépeket szabad alkalmazni. A konkrét projekt kivitelezésekor az aktuális piaci kínálathoz igazodva adunk ajánlatot ezeknek a gépeknek a szállítására.
A telephely összes számítógépe a telephelyi szerver gépen üzemelő adatbázishoz kapcsolódik, abból dolgozik. A telephely és a cégközpont közötti Internet kapcsolat szakadása esetén a telephelyen zökkenőmentesen folytatódhat a munka, aktív marad az informatikai háttér.
A telephelyi és a cégközponti adatbázis ún. szinkronizációs kapcsolatban állnak egymással. Ennek eredményeként a két oldal között az adatok – az adatbázis-kezelő típusától függően – egy-két, de legfeljebb tíz percenként automatikusan átadásra kerülnek. Ebből következik, hogy a cégközpontban ezen üzemeltetési mód esetén is legfeljebb tíz perces időbeli elcsúszással rendelkezésre állnak a telephelyi adatok is.