A HC Pointer Kft. Medivus 3.4.2. típusú szoftvere EESZT-kompatibilis medikai rendszer
HC Pointer akkreditációs igazolás
HC Pointer EESZT vizsga tájékoztató
Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel kapcsolatos részletes szabályokról szóló 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet értelmében
minden közfinanszírozott ellátást végző egészségügyi szolgáltatónak és gyógyszertárnak csatlakoznia
kell az EESZT-hez, hogy 2017. november 1-jétől eleget tudjon tenni a kötelező adatszolgáltatásnak.
EESZT-hez csatlakozni képes medikai rendszereket fejlesztő cégek:
Patikarendszer
HC Pointer Számítástechnikai Szolgáltató Kft.
Egészségügyi ellátóknak
A Magyar Gyógyszerész Kamara honlapján megjelent egy újabb tájékoztató:
„Teendők az e-receptrendszerhez való csatlakozással kapcsolatban – A gyógyszertárvezetők figyelmébe"
Tisztelt Gyógyszerész Partnerünk!
Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (AEEK), mint működtető hamarosan bevezeti az
Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) szolgáltatásait az egészségügyi
ágazatban. 2017. szeptember 1-jétől önkéntesen lesz lehetőség a csatlakozásra, november 1-
jétől pedig már kötelező a csatlakozás.
A csatlakozás első lépése a regisztráció, amelyet majd az általuk közzétett naptól az alábbi
portálon lehet megtenni:http://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu.
Az e-vénnyel kapcsolatos további kérdések megválaszolásában az alábbi portálon és
elérhetőségeken kaphatnak segítséget: https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/eeszt-informacios-portal/gyik, telefon: +36/1/9201050, helpdesk: helpdesk.eeszt@aeek.hu.
Segédlet a regisztrációhoz:
A HC POINTER KFT. által fejlesztett és az EESZT rendszerben alkalmazott szoftver a
MEDIVUS.
A regisztrációs kérdőíven a szoftver típusánál és verziójánál a MEDIVUS 3.4.2 nevet szükséges rögzíteni.
Amennyiben a fenti információkkal kapcsolatban kérdésük van, kérjük, hívják pécsi
irodánkat vagy a területi képviselőjüket (20/5797-810, 20/9655-008, 20/4069-069, 20/2710-
605, 72/504-014, 72/504-037, 72/504-060).
Lépések kivonata (bővebben, lásd. link)
1.) Regisztráció a https://e-egeszsegugy.gov.hu/eKapu oldalon
2.) Csatlakozási nyilatkozat kitöltése
3.) Csatlakozási dokumentumok postai elküldése az EESZT működtetője számára
4.) A Csatlakozási dokumentáció ellenőrzése
5.) Azonosítási és jogosultságkezelési nyilvántartást kezelő felhasználó regisztrációja és az EESZT eléréséhez szükséges SSL tanúsítvány elkészítése
6.) Csatlakozás műszaki megvalósítása
7.) Csatlakozás tesztelése, igazolás kiadása
Az eRecept bevezetése tárgyban 2017. szeptember 4-én 14.00 órától Budapesten a Magyar Gyógyszerészi Kamara és az Állami Egészségügyi Ellátó Központtal (AEEK) hirdetett meg nyilvános tájékoztatót és fórumot, ahol a HC Pointer Kft. képviselője is jelen lesz, és a jelenlévők válaszolnak az ott felvetődő kérdésekre.
Tisztelt Gyógyszerész Partnerünk!
Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (AEEK), mint működtető hamarosan bevezeti az
Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) szolgáltatásait az egészségügyi
ágazatban. 2017. szeptember 1-jétől önkéntesen lesz lehetőség a csatlakozásra, november 1-
jétől pedig már kötelező a csatlakozás.
Partnereinkkel kötött határozatlan idejű szolgáltatási szerződéseinkben vállalt
jogszabálykövetésnek megfelelően Medivus rendszerünkben minden rendeletben előírt
fejlesztés a megadott határidőben az Önök rendelkezésére fog állni. A csatlakozás
részleteiről folyamatos tájékoztatást küldünk az Önök részére.
A csatlakozás első lépése a regisztráció, amelyet majd az általuk közzétett naptól az alábbi
portálon lehet megtenni:http://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu.
Az e-vénnyel kapcsolatos további kérdések megválaszolásában az alábbi portálon és
elérhetőségeken kaphatnak segítséget: https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/eeszt-informacios-portal/gyik,
telefon: +36/1/9201050, helpdesk: helpdesk.eeszt@aeek.hu.
Fontos kiemelni, hogy az EESZT rendszerben való hitelesített kommunikáció során kiemelt
szerepet kap az új típusú eSzemélyi igazolvány alkalmazása, éppen ezért ennek igénylését
mielőbb szükséges kezdeményeznie a gyógyszertár valamennyi vénybeváltást végző
munkatársának. eSzemélyi igazolványhoz célszerű elektronikus aláírást is igényelni, de ez
nem feltétele az eRecept beváltásához kapcsolódó gyógyszerészi munkának, ugyanakkor
hasznos lehet a későbbiek során, amikor dokumentumokat lehet hitelesíteni, vagy gyógyszer
kiadás átvételét lehet majd igazolni elektronikus aláírással.
Az eSzemélyi igazolványt az átvétel során, vagy azt követően első használat előtt a
birtokosának aktiválni kell.
A eSzemélyi igazolvány alkalmazása a gyógyszertárban egy kártyaolvasó segítségével
történik majd, ami hitelesíti a rendszert használó személyt. A kártyaolvasó berendezést
központi forrásból fogják finanszírozni, és minden eSzemélyivel rendelkező munkatárs ezen
keresztül tud a szolgáltatási térhez csatlakozni. A kártyaolvasók átvételéről központi értesítést
fognak kapni. A berendezések a járási hivatalokban lesznek átvehetők személyesen, vagy
meghatalmazott útján az Önök által korábban lejelentett darabszámban – jellemzően
valamennyi expediáló munkaállomáshoz 1 darab.
Fontos információ, hogy eRecept bevezetése tárgyban 2017. szeptember 4-én 14.00
órától Budapesten a Magyar Gyógyszerészi Kamara és az Állami Egészségügyi Ellátó
Központtal (AEEK) hirdetett meg nyilvános tájékoztatót és fórumot, ahol a HC Pointer
Kft. képviselője is jelen lesz, és a jelenlévők válaszolnak az ott felvetődő kérdésekre.
Amennyiben a fenti információkkal kapcsolatban kérdésük van, kérjük, hívják pécsi
irodánkat vagy a területi képviselőjüket (20/5797-810, 20/9655-008, 20/4069-069, 20/2710-
605, 72/504-014, 72/504-037, 72/504-060)
Pécs, 2017. augusztus 29.
HC Pointer Kft.
EESZT információs oldal
e-recept
Gyik
Magyar Gyógyszerészi Kamara, információs gyűjtőoldala
Hírfolyam