EESZT Ismertető

Tartalomjegyzék

2017.09.05 - HC Pointer e-recept tájékoztató

A Magyar Gyógyszerész Kamara honlapján megjelent egy újabb tájékoztató:
„Teendők az e-receptrendszerhez való csatlakozással kapcsolatban – A gyógyszertárvezetők figyelmébe"

HC Pointer tájékoztató levél

2017.09.05 - HC Pointer e-recept tájékoztató

Tisztelt Gyógyszerész Partnerünk!

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (AEEK), mint működtető hamarosan bevezeti az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) szolgáltatásait az egészségügyi ágazatban. 2017. szeptember 1-jétől önkéntesen lesz lehetőség a csatlakozásra, november 1- jétől pedig már kötelező a csatlakozás.

A csatlakozás első lépése a regisztráció, amelyet majd az általuk közzétett naptól az alábbi portálon lehet megtenni:http://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu. Az e-vénnyel kapcsolatos további kérdések megválaszolásában az alábbi portálon és elérhetőségeken kaphatnak segítséget: https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/eeszt-informacios-portal/gyik, telefon: +36/1/9201050, helpdesk: helpdesk.eeszt@aeek.hu.

Segédlet a regisztrációhoz:

A HC POINTER KFT. által fejlesztett és az EESZT rendszerben alkalmazott szoftver a MEDIVUS.

A regisztrációs kérdőíven a szoftver típusánál és verziójánál a MEDIVUS 3.4.2 nevet szükséges rögzíteni.

Amennyiben a fenti információkkal kapcsolatban kérdésük van, kérjük, hívják pécsi irodánkat vagy a területi képviselőjüket (20/5797-810, 20/9655-008, 20/4069-069, 20/2710- 605, 72/504-014, 72/504-037, 72/504-060).

HC Pointer tájékoztató levél

2017.09.04 - ÁEEK tájékoztató levél, EESZT rendszerbe történő, kötelező csatlakozásról

Lépések kivonata (bővebben, lásd. link)

1.) Regisztráció a https://e-egeszsegugy.gov.hu/eKapu oldalon
2.) Csatlakozási nyilatkozat kitöltése
3.) Csatlakozási dokumentumok postai elküldése az EESZT működtetője számára
4.) A Csatlakozási dokumentáció ellenőrzése
5.) Azonosítási és jogosultságkezelési nyilvántartást kezelő felhasználó regisztrációja és az EESZT eléréséhez szükséges SSL tanúsítvány elkészítése
6.) Csatlakozás műszaki megvalósítása
7.) Csatlakozás tesztelése, igazolás kiadása

ÁEEK tájékoztató levél

2017.08.31 - MGYK fórum helyszín

Az eRecept bevezetése tárgyban 2017. szeptember 4-én 14.00 órától Budapesten a Magyar Gyógyszerészi Kamara és az Állami Egészségügyi Ellátó Központtal (AEEK) hirdetett meg nyilvános tájékoztatót és fórumot, ahol a HC Pointer Kft. képviselője is jelen lesz, és a jelenlévők válaszolnak az ott felvetődő kérdésekre.

Fórum
Helyszín

2017.08.30 - HC Pointer Tájékoztató

Tisztelt Gyógyszerész Partnerünk!

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (AEEK), mint működtető hamarosan bevezeti az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) szolgáltatásait az egészségügyi ágazatban. 2017. szeptember 1-jétől önkéntesen lesz lehetőség a csatlakozásra, november 1- jétől pedig már kötelező a csatlakozás.

Partnereinkkel kötött határozatlan idejű szolgáltatási szerződéseinkben vállalt jogszabálykövetésnek megfelelően Medivus rendszerünkben minden rendeletben előírt fejlesztés a megadott határidőben az Önök rendelkezésére fog állni. A csatlakozás részleteiről folyamatos tájékoztatást küldünk az Önök részére.

A csatlakozás első lépése a regisztráció, amelyet majd az általuk közzétett naptól az alábbi portálon lehet megtenni:http://e-egeszsegugy.gov.hu/ekapu. Az e-vénnyel kapcsolatos további kérdések megválaszolásában az alábbi portálon és elérhetőségeken kaphatnak segítséget: https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/eeszt-informacios-portal/gyik, telefon: +36/1/9201050, helpdesk: helpdesk.eeszt@aeek.hu.

Fontos kiemelni, hogy az EESZT rendszerben való hitelesített kommunikáció során kiemelt szerepet kap az új típusú eSzemélyi igazolvány alkalmazása, éppen ezért ennek igénylését mielőbb szükséges kezdeményeznie a gyógyszertár valamennyi vénybeváltást végző munkatársának. eSzemélyi igazolványhoz célszerű elektronikus aláírást is igényelni, de ez nem feltétele az eRecept beváltásához kapcsolódó gyógyszerészi munkának, ugyanakkor hasznos lehet a későbbiek során, amikor dokumentumokat lehet hitelesíteni, vagy gyógyszer kiadás átvételét lehet majd igazolni elektronikus aláírással.

Az eSzemélyi igazolványt az átvétel során, vagy azt követően első használat előtt a birtokosának aktiválni kell.

A eSzemélyi igazolvány alkalmazása a gyógyszertárban egy kártyaolvasó segítségével történik majd, ami hitelesíti a rendszert használó személyt. A kártyaolvasó berendezést központi forrásból fogják finanszírozni, és minden eSzemélyivel rendelkező munkatárs ezen keresztül tud a szolgáltatási térhez csatlakozni. A kártyaolvasók átvételéről központi értesítést fognak kapni. A berendezések a járási hivatalokban lesznek átvehetők személyesen, vagy meghatalmazott útján az Önök által korábban lejelentett darabszámban – jellemzően valamennyi expediáló munkaállomáshoz 1 darab.

Fontos információ, hogy eRecept bevezetése tárgyban 2017. szeptember 4-én 14.00 órától Budapesten a Magyar Gyógyszerészi Kamara és az Állami Egészségügyi Ellátó Központtal (AEEK) hirdetett meg nyilvános tájékoztatót és fórumot, ahol a HC Pointer Kft. képviselője is jelen lesz, és a jelenlévők válaszolnak az ott felvetődő kérdésekre.

Amennyiben a fenti információkkal kapcsolatban kérdésük van, kérjük, hívják pécsi irodánkat vagy a területi képviselőjüket (20/5797-810, 20/9655-008, 20/4069-069, 20/2710- 605, 72/504-014, 72/504-037, 72/504-060)
Pécs, 2017. augusztus 29. HC Pointer Kft.

Tájékoztatás
Fórum
Helyszín

2017.08.29 - EESZT Információs portál

EESZT információs oldal

e-recept
Gyik

2017.08.29 - MGYK

Magyar Gyógyszerészi Kamara, információs gyűjtőoldala

Hírfolyam